مدیریت خرده فروشی

 

مدیریت خرده فروشی

مدیریت خرده فروشی


 مدیریت خرده فروشی چیست؟

مدیریت خرده فـروشی روندی است که به مشتریان کمک می کند کالاهای مد نظر خود را از فروشگاه های خرده فروشی برای استفاده شخصی خود بخرند. این دربردارنده تمام مراحل لازم برای وارد کردن مشتریان به فروشگاه و برآوردن نیازهای خرید آنها است.

هر کس در خرده فروشی می داند که اداره یک سازمان مانند یک ماشین تنظیم دقیق کار ساده ای نیست. بالعکس ، پیچیدگی ویترین فروشگاه های فیزیکی ، فروشندگان متعدد و انتظارات مشتری نیاز به یک رویکرد استراتژیک برای راه اندازی تجارت خرده فروشی دارد.

مدیریت خرده فـروشی موجب صرفه جویی در زمان می شود و اطمینان می دهد که مشتریان کالاهای مورد نظر خود را به راحتی بیابند و راضی از خرید خود به خانه بازمی گردند.

مدیریت خرده فروشی فرآیند اطمینان از عملکرد سازمان خرده فروشی در بالاترین ظرفیت خود ، خدمات دهی به مصرف کنندگان هدف خود و هماهنگی عملیات باطن (دفتر کار) با لذت روبرو است.

مانند هر مشاغل ، هدف رشد سودآور می باشد. آنچه مدیریت خرده فروشی را منحصر به فرد می کند ، تار بودن اختلافات بین مشتریان ، تأمین کنندگان ، محصولات و خود تجارت است.

بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم که چگونه یک رویکرد استراتژیک برای مدیریت خرده فروشی می تواند به نفع شرکت و مشتریان شما باشد

مدیریت خرده فروشی


دامنه مدیریت خرده فروشی چیست؟

 مدیریت خرده فروشی با رشد چشمگیر اقتصاد به یکی از سریعترین رشد در صنعت مبدل گردیده است. خرده فروشی بازار هند جذاب ترین و نوظهورترین بازار خرده فروش در دنیا  می باشد و خواستار تعداد بیشتری از متخصصان آموزش دیده در این زمینه است. این شرکت  تلاش میکند تا نسل جدیدی از خرده فروشی های حرفه ای هوشمند با کالیبر بین المللی را به وجود آورد و هدف آن تجهیز آنها به بهترین شیوه هایی می باشد که در سراسر دنیا دنبال می شود.

چرا به مدیریت خرده فـروشی نیاز است؟

برای ممانعت از جستجوی غیر ضروری و تلف شدن زمان مشتریان، کالاها باید به خوبی سازماندهی و مرتب شوند. مدیریت خرده فروشی باعث صرفه جویی در زمان و ضمانت برای مشتری می شود تا خدمات و محصولات مد نظر خود را به راحتی بیابند و راضی به خانه برگردند.

یک مدیریت موثر از به وجود آوردن هرج و مرج غیر ضرور در فروشگاه ممانعت می کند. مدیریت، اثر بخشی حد فروش مغازه را تا اندازه زیادی کنترل می کند. خرده فروش باید اطلاعات لازم را درباره تمامی کالاهایی که وارد فروشگاه می شوند داشته باشد.

محصولات و خدمات با توجه به اندازه، رنگ، جنس، وزن و اندازه و … باید در قفسه هایی که مختص آن ها قرار داده شده است به خوبی مرتب شوند. طراحی فروشگاه و چیدمان محصولات را به خوبی برنامه ریزی کنید. دامنه محصولات موجود در فروشگاه باید به گروه های کوچک متشکل از محصولات مشابه تقسیم  بندی گردد. به این گروه ها دسته بندی  و طبقه بندی هم می گویند. مشتری می تواند به سادگی به سمت قفسه یک بخش ویژه رفته و بدون کمک گرفتن و جستجوی زیاد، محصول مورد نظر خود را ازاز قفسه مورد نظر پیدا کرده و بردارد.

گزینه های شغلی مدیریت خرده فـروشی چیست؟

خرده فروشی یک صنعت به صورت پویا است که دربردارنده طیف وسیعی از بخش ها و مکان زندگی بزرگترین شرکتهای دنیا است. داوطلبان با مدیریت خرده فروشی قادر هستند در خدمات نظارتی ، ارتباط با مشتری ، حمل کالا ، فروش ، مدیریت و خدمات اداری شروع به کار کنند. مدیریت خرده فروشی بیش از 2 میلیون فرصت شغلی در سراسر جهان به وجود آورده است.

مدیریت خرده فروشی


نقش های شغلی در مدیریت خرده فـروشی چیست؟

  • مدیر خرده فروشی
  • مدیر فروشگاه
  • مدیر خرده فروشی تجارت
  • تحلیلگر زنجیره تامین
  • بازاریابی توزیع کننده
  • مدیر انبار
  • مدیران تبلیغات تصویر
  • مدیر کالا
  • مدیر بخش

 

مزایای خـرده فـروشی:

  1. مدیریت خـرده فروشی انسجام را در کل شرکت بهبود می بخشد.

مورد دیگر از مزایای اصلی داشتن یک استراتژی مدیریت خرده فروشی مناسب این است که شما  می توانید تیم های مختلف خود را همیشه در یک صفحه قرا دهید.

کل فرایندهای شما به وضوح مشخص می شود ، تا حدی که به نظر می رسد عملیات تقریباً اتوماتیک است.

(توجه: این به معنی این نیست که تأمین استقلال برای تیم شما ضروری نباشد. با این وجود ، تیم های مختلف شما باید مراحل عملیاتی استاندارد را مستند کنند تا تقریباً در هر موقعیتی که با آن روبرو می شوند ، آن را دنبال کنند.

از آنجا که تمامی اعضای تیم می دانند که آنها و هم تیمی هایشان در هر زمان مسئول چه چیزی می باشند، پس آنها تلاش خود را به عنوان کمک به تصویر بزرگتر ، و نه به عنوان یک کار شلوغ منزوی ، تماشا می کنند.

این قادر است موجب ایجاد حس جامعه در کل سازمان گردد ، که قادر می باشد منجر به افزایش عمده بهره وری کلی شود.

2- مدیریت خرده فروشی رضایت مشتری را می افزاید.

در سمت مشتری ، کار خرده فروشی این است که اطمینان حاصل شود مشتری همیشه ارزشی را که از تجارت شما انتظار دارد را دریافت می کند.

جنبه های اصلی که در بخش از کار خرده فروشی مورد توجه است، عبارتند از:

  • طراحی چیدمان فروشگاهی
  • فروش کالا
  • ارائه خدمات و پشتیبانی از سمت مشتری

برای اتفاق افتادن همه این موارد ، مهم است که در فرایند خود برای تأمین نیازهای مشتریان فعال باشید. بدون مدیریت خرده فروشی مناسب ، رویکرد تیم شما واکنش بیشتری نشان می دهد – که منجر به ناامیدی مصرف کنندگان می گردد.

3- مدیریت خرده فروشی تجربه مشتری را میافزاید

مدیریت خرده فروشی فراتر از تأمین نیازهای مشتریان ، تمرکز خود را بر مسافت بیشتر برای افزودن تجربه آنها با نام تجاری شما در هر زمان شاید متمرکز کرده است.

4- برقراری ارتباط و تعامل برای تعمیق روابط

اساساً ، مدیریت خوب  در بخش مدیریت خرده فروشی نه بر روی حداقل کارها برای حفظ مشتریان ، بلکه بر ارائه تجربه ای عالی برای آنها در هر وقت که با نام تجاری شما درگیر شوند ، متمرکز میشود.

5- مدیریت خرده فروشی امکان رشد تجارت را به وجود می آورد.

اگر فرآیندهای داخلی شما با حداکثر بازدهی در حال اجرا شدن باشد و مشتریان شما با محصولات ، خدمات و تجربیاتی که شما به آنها می دهید ارتباط برقرار کنند ، دریچه رشد به طور کاملا باز خواهد شد.

 

خرده فروشی سازمان یافته: تنها راه موفقیت

هر نمونه ای که یک شرکت کالایی را بفروشد قادر است “خرده فروشی” تلقی شود. فعالیت های خرده فروشی صرفاً عمل واسطه بودن بین عرضه کننده و مشتری یا کاربر نهایی در نظر گرفته می شود.

با این حال ، یک تفاوت اصلی بین فعالیت خرده فروشی سازمان یافته و غیر سازمان یافته وجود دارد.

در معنای گسترده ، شرکتهای خرده فروشی سازمان یافته ، یک سری سازمان هایی هستند که فعالیتهای خود را نظم داده اند ، استراتژیهای اساسی را گسترش داده اند و شرکت خود را مطابق با مقررات محلی ثبت نموده اند.

در مقابل ، شرکت های خرده فروشی غیر سازمان یافته ، شرکت هایی هستند که فاقد رویه های استاندارد هستند ، که ممکن است توسط قانون رسماً شناخته شود یا نشود.

بله ، ایجاد یک شرکت خرده فـروشی سازمان یافته به تلاش و ابتکار بیشتری نسبت به راه اندازی یک فروشگاه خرده فروشی غیر سازمان یافته نیاز دارد. البته ، این تلاش اضافی موفقیت درازمدت برای تجارت شما را تضمین می کند.

مدیریت خرده فروشی


نقل قول در مورد خرده فـروشی :

 هنگامی که سام والتون برای اولین بار “خرده فـروشی”  می کرد خود به عنوان یک پسر جوان بود ، و از گاو خانواده شیر به خانه شیر می فروخت ، بعید به نظر می رسد که وی تصور کرده باشد که تقریباً یک قرن بعد مردم “بهترین نقل قول های سام والتون” را در گوگل جستجو می کنند برای اینکه بدانیم کودکی که در مسیر شیر مشغول به کار است ، در مورد رقابت خرده فروشی ، رهبری و پدیده جهانی خرده فروشی که همه ما آن را تحت عنوان تجارت والمارت می شناسیم ، چه نظری داشته است.

وقتی سام والتون پنج و دیمه والتون را در بنتونویل ، آکادمی آمریکا افتتاح کرد ، این فقط شروع یک کار خرده فروشی نبود ، بلکه تولد یک امپراتوری خرده فروشی بود. امروزه فروشگاه های خرده فروشی زنجیره ای Walmart دارای گستره جهانی است و شرکت Walmart بزرگترین شرکت خرده فروشی در جهان است.

 

اصول خرده فروشی

  • مشتری مهمترین فرد در تجارت شما می باشد.

مشتری رمز هر خرده فروش موفق را در دست دارد و برای تسلط بر درک مشتری شما فرایندها و رویه های زیادی وجود دارد که می توانید در نظر داشته باشید.

بنابراین ، مهم ترین اصل خـرده فـروشی  تسلط بر مشتری است. مشتری بایستی مرکز تجارت شما باشد و هر کاری که شما انجام می دهید باید حول آن مشتری باشد. شناختن آنها و تمرکز بر روی آنها در هر کاری که انجام می دهید ، به شما کمک می کند تجارت و تیم خود را گسترش دهید – مشتری پادشاه است.

  • خرده فروشی جزئیات است

یکی از معروف ترین اصول در خـرده فـروشی این است که “خرده فروشی جزئیات است” – این جایی است که چالش وجود دارد: چگونه جزئیات بیشتری پیدا می کنید و باید بر چه جزئیاتی تمرکز کنید؟ شما باید شروع به آدرس دهی و بهبود درک خود از مشتری و جزئیات اداره یک تجارت خرده فروشی کنید. هر خرده فروش باید در جزئیات تمرکز کند و در اکثر مواقع جزئیات را به طور صحیح کسب نماید .

  • 4 Ps را درک کنید.

این یک اصل بسیار قدیمی و دیرینه وجود دارد که  هنوز اعتبار دارد .این اصل خرده فروشی به شما کمک می کند تا پایه های کلی یک تجارت خرده فروشی را درک کنید. 4 PS:  محصول ، قیمت ، مکان ، تبلیغات. این موارد زمینه های اصلی شما هستند که بایستی برای مشتری به وجود آید ، تا پایه های اساسی یک تجارت خرده فروشی موفق را تهیه کند.

محصول – شما به کالاهایی نیاز دارید که مشتری شما می خواهد آنها را بخرد و دامنه کالایی که نیازها ، خواسته ها و خواسته های مشتریان شما را برآورده کند. همچنین محصولات باید برای شما سودآوری داشته باشند تا بتوانید یک تجارت موفق داشته باشید.

قیمت – قیمت باید در کل ترکیبات بازاریابی سازگار باشد و تمام نیازهای کسب و کار شما را برآورده کند. شما باید دامنه محصول خود را در سطح صحیح قیمت گذاری کنید تا مشتریان بتوانند محصولات شما را خریداری کنند .

مکان – شما باید مکانی را برای خرید محصولات خود در اختیار مشتریان خود قرار دهید ، چه در یک فروشگاه فیزیکی ، کاتالوگ یا وب سایت تجارت الکترونیکی.

تبلیغات – هنگامی که محصولی را تهیه کردید – با قیمت مناسب ، در مکانی که مشتری بتواند به آن دسترسی پیدا کند – باید در این مورد به آنها بگویید و تجارت و محصولات خود را تبلیغ کنید.

  • مسافت بیشتری را برای مشتری خود طی کنید

ارائه خدمات عالی به مشتری با شناخت و شناخت مشتری آغاز می گردد . با این حال ، دانستن آنها شروع سفر است و شما باید بیشتر از خدمات  به مشتری ارائه دهید. برای موفقیت باید خدمات مشتری سطح جهانی را ارائه دهید. شما باید “یک مایل دیگر برای مشتری بروید”. این اصل بر اساس سالها تجربه با مشتری و همکاری با تیمهای مختلفی که خدمات مشتری ارائه می دهند ، بنا شده است.

  • مکان ، مکان ، مکان

ما در بالا مکان را عنوان نمودیم  و اصل نهایی خـرده فـروشی که در این مرحله از سفر شما معرفی می کنم این است: مکان ، مکان ، مکان. تاریخ حکم کرده است که این یکی از اصلی ترین و ضروری ترین عوامل موفقیت یک فروشگاه فیزیکی است و هنوز هم تا به امروز تأثیر عمده ای در موفقیت شما دارد. بهترین مکان فروشگاه شما با توجه به مارک و استراتژی های محصول شما تعیین می شود – یعنی آنچه قصد دارید بفروشید بر روی موقعیت فروشگاه شما تأثیر می گذارد.

با پیدایش تکنولوژی های نوین از جمله  تجارت موبایل ، این تکنولوژی همچنان فرصت ها را در دنیای خرده فروشی تغییر می دهد. آیا قادر هستید از عهده عقب ماندن در این زمینه  برآیید؟

تیم مدیریت سیدی ، برندسازی،کسب وکار،فروش و بازاریابی

برای کسب مشاوره تخصصی با ما تماس حاصل فرمایید.

شماره تماس : 22334455021

Comments

Popular posts from this blog

مبانی اصول مدیریت منابع انسانی که هر کسب و کاری باید بداند؟

عملگرایی راه نجات شرکت ها

عوامل موثرتبین سند چشم انداز به لحاظ نظری