مدیریت از راه دور برای مدیریت میانی چه معنی می‌دهد؟

 

مدیریت از راه درو-0001

مدیریت از راه دور-0002

مدیریت از راه دور برای مدیریت میانی چه معنی می‌دهد؟

چیزی که به نظر می‌رسد این موضوع است که علاقه محدودی به مدیریت میانی یا مدیرانی که چنین سمت‌هایی را دارند، وجود دارد. اعتماد به نفس بالای مدیریت مبحث بسیار مهمی در مدیریت در تمامی رده های سازمان است.

فردی که در بخش مدیریت میانی در شرکت قرار دارد، هدایت‌شده‌ترین و آموزش‌دیده‌ترین در میان کل نیروی‌های کار درون سازمان‌ها است.

می توان گفت که مدیریت میانی سال‌ها مورد حمله و در حالت تدافعی قرار گرفته است. حذف مشاغل مدیریت میانی و  کوچک سازی به نام صرفه جویی در مقیاس به مدیریت میانی ضربه سختی زده وارد کرده است.

برخی مدیران میانی را منبع اصطکاک در تعقیب طراحی فرآیند سریع‌تر، روان‌تر، پاسخ‌گوتر و متقابل‌عملکردی ‌تر می‌دانند. مدیریت میانی پیچیده‌ترین مشاغل را در یک سازمان به خود اختصاص می‌دهند.

4 سطح مدیران کدامند؟

اکثر سازمان‌ها هنوز دارای چهار سطح اساسی مدیریت هستند: بالا، میانی، خط اول و رهبران تیم.

  • مدیران سطح بالا (یا مدیران ارشد) “رئیس” سازمان هستند.
  • مدیران میانی
  • مدیران رده اول. .
  • رهبران تیم

در واقع، مدیران میانی اغلب هنگام بروز مشکلات سرزنش می‌شوند. برخی از رهبران می گویند که مدیران میانی مانع از ارتباطات موثر از بالا به پایین می‌شوند و در انتقال اطلاعات منفی از پایین به بالا تردید دارند و این امر شگفتی‌هایی را برای مدیریت ارشد ایجاد می کند.

ما در عصر حاضر مدت زمان کمتری را به دنبال جستجو وتفحص در رابطه با مدیران میانی صرف می‌کنیم مدیران عامل جالب تر هستند زیرا نقش اصلی آنها ایجاد تغییر است. مدیریت میانی اغلب به عنوان مدیریت اجرای سیاست‌ها و شیوه‌های موجود برای پیگیری اهدافی که اغلب به وسیله دیگران تعیین می‌شوند، شرح داده می‌شود. مدیران میانی تعداد کمتری از همکاران را رهبری می‌کنند، اما با تعامل شدیدتر، باید رفتار سازمان و مسائل استراتژیک بزرگ‌تر را تعادل سازی کنند.

بحران بیمای کرونا همه ما را ملزم به عقب نشینی از دفاتری می کرد که از آن‌ها مهارت های رهبری و مدیریت خود را انجام می‌دادیم. ما باید راه‌های جدیدی برای برقراری ارتباط پیدا می‌کردیم. خوشبختانه، ابزارها قبلاً از طریق رایانه‌ها و تلفن‌های ما در دسترس بودند. کار از راه دور به رهبران ارشد انگیزه‌هایی برای استفاده از این فناوری‌های ارتباطی داده است.

در بسیاری از موارد، مدیران میانی برای کسانی که به آنها گزارش می دهند کمتر دیده می شوند، فقط یک گیرنده بیشتر از پیام های مدیریت ارشد.

آیا فناوری و تغییر روابط سازمانی مرتبط با کار از راه دور، نقش مدیر میانی را کمتر ضروری کرده است؟

آیا شرکت هایی که بر اساس هزینه رقابت می کنند می توانند تعداد مدیران میانی قبلی خود را گسترش دهند یا حتی حفظ کنند؟ یا آیا سیاست‌های «کار از هر کجا» مدیران میانی را بیش از هر زمان دیگری در امر مربیگری، راهنمایی، مشاوره و نظارت بر افرادی که دور از محیط اداری کار می‌کنند، حساس‌تر می‌کند؟ اگر مورد دوم باشد، آیا مدیران میانی آموزش و پشتیبانی لازم را برای کمک به موفقیت در این محیط مدیریتی جدید دریافت می کنند؟

اهمیت مدیریت میانی در نیروی کار از راه دور

مدیریت میانی -00012

مدیریت میانی تمایل دارد به عنوان «مرد میانی» در داخل سازمان، نماینده به دست آورد. اما مدیریت میانی که گاهی به عنوان «مدیریت سطح متوسط» شناخته می‌شود، نقش نظارتی مهمی را در شرکت‌های بزرگ بازی می‌کند. با این حال، از آنجایی که کار از راه دور همچنان به هنجار تبدیل می شود، نقش در حال تحول می‌باشد.

مدیریت میانی چیست؟

قبل از اینکه به نقش مدیریت میانی فکر کنیم، ابتدا به این سوال پاسخ می‌دهیم: مدیریت میانی چیست؟ یک تعریف عمومی پذیرفته شده: مدیرانی که در ردیف میانی سلسله مراتب یک شرکت قرار دارند و وظیفه نظارت بر کارکنان را بر عهده دارند.

مدیران میانی وظیفه تسهیل هر گونه تغییر مورد نیاز در یک سازمان و ایجاد یک محیط کاری موثر را بر عهده دارند. آنها برنامه های روزمره را مدیریت می کنند، عملکرد را نظارت می کنند و مطمئن می شوند که همه چیز مطابق با نیازهای سازمان انجام می شود.

از این نظر، آنها به عنوان یک رابط عمل می کنند و اطلاعات را از رهبری ارشد دریافت می کنند و آن دستورالعمل ها را به افراد زیردست خود منتقل می کنند. با این حال، با افزایش روزافزون کسب‌وکارها در محیط‌های دور، این سوال مطرح می‌شود که: مدیریت میانی در قرن حاضر چیست؟

در عصر حاضر، نقش مدیر میانی چالش برانگیزتر، پیچیده تر و ارزشمندتر می‌شود. این نیاز به یک تعریف به روز دارد. مدیران میانی مدرن امروزی برای ایفای نقشی آموزش می‌بینند که فقط بر منابع انسانی و مهارت‌های دفتر فنی متمرکز نیست، بلکه بر تفکر کلی نیز متمرکز است

نمونه هایی از مدیران میانی

مدیریت میانی -00011

همانطور که کسب‌وکارها تحت تغییرات سریع اجتماعی و نیروهای مرتبط با تکنولوژی‌ها تغییر می‌کنند، آموزش مدیران میانی که سازگار و قادر به حل مشکلات باشند، مهم خواهد بود. آنها باید بدانند که چگونه از کارکنان مراقبت کنند و از مهارت‌های ارتباطی، فناوری و رهبری استفاده کنند تا هر محیط کاری را با اجرای استراتژی کلی کسب و کار سازنده تر کنند.

  • مدیر مالی

یک مدیر مالی که می‌داند رهبران ارشد به دنبال داده‌های کاربردی‌تر از سیستم‌های اطلاعاتی شرکت هستند، اما تیم تحلیل‌ گرانش جوان و بی‌تجربه هستند.

  • مدیر بازاریابی

یک مدیر بازاریابی که باید فناوری‎ها و تکنیک‌های پیشرفته بازاریابی دیجیتال را که به وسیله تیم خود به کار گرفته شده است به یک مدیر بازاریابی با 30 سال تجربه که به طور کامل این ابزارها را درک نمی کند، منتقل کند.

  • معاون مدیر

یک مدیر کاردان در یک شرکت مشاوره که باید یک تیم بی تجربه را رهبری کند و دستورالعمل های یک شریک غیرفعال و یک مشتری خواستار را متعادل کند.

از آنجایی که شرکت‌ها به کارگران بیشتری اجازه می‌دهند از خانه کار کنند یا در یک ساختار کاری ترکیبی شرکت کنند، تقاضاهایی که برای مدیریت میانی مطرح می‌شود تنها افزایش می‌یابد.

ویژگی های یک مدیر میانی

ویژگی های یک مدیر میانی را می توان از هر دو دریچه مثبت و منفی درک کرد. در اولی، ویژگی ها بر رهبری، استراتژی، چشم انداز و مسئولیت پذیری متمرکز است.

به عنوان مثال، مدیران میانی که به درستی آموزش دیده اند، می توانند یک محیط کار مولد ایجاد کنند که به کارکنان اجازه می دهد به اهداف خود دست یابند. با استفاده از این لنز، رهبران ارشد جهت استراتژیک سطح بالایی را تعیین می کنند، اما اجرای آن استراتژی را به مدیران میانی واگذار می کنند. این شامل اتخاذ طیف وسیعی از تصمیمات عملیاتی، بازاریابی و مالی در فرآیند است.

اما سابقه نگاه منفی به مدیران میانی نیز وجود دارد. در برخی از شرکت‌ها، رهبری ارشد تصمیماتی می‌گیرد که مدیریت میانی بدون اعمال تفکر انتقادی در این دستورالعمل، آن‌ها را برای مدیران پایین‌ترشان تقویت می‌کنند. در نتیجه، بسیاری از رهبران و کارمندان مدیریت میانی را مانعی برای پیشرفت در محل کار می دانند. برخی از کسب و کارها نقش مدیریت میانی را به کلی حذف کرده اند.

برنامه توسعه مدیریت میانی

مدیریت میانی -00007

برای سازمان‌هایی که می خواهند تیم های مدیریتی سطح متوسط خود را توسعه دهند، مؤسسات متعددی وجود دارند که برنامه های توسعه مدیریت میانی را ارائه می دهند. این برنامه ها آموزش هایی را در یک محیط آکادمیک ارائه می‌دهند تا به سازمان‌ها کمک کند از درک منسوخ مدیریت میانی به آینده این موقعیت پویا گذر کنند.

مؤثرترین برنامه‌های آموزشی مدیریت میانی برای مسئولیت‌های خاص مدیران میانی در یک زمینه خاص تنظیم می‌شوند. برای ارتقای مهارت تیم های مدیریت میانی خود از طریق آموزش مجازی یا حضوری، با تیم مدیریت مشاوره همکاری کنید. آموزش ما بر اساس مطالب تیم شما سفارشی شده است تا به تغییر فرهنگ و طرز فکر سازمان شما کمک کند.

به مدیران میانی چه می گویند؟

عناوین شغلی مدیران میانی عبارتند از: مدیر کل، مدیر کارخانه، مدیر منطقه و مدیر بخش. مدیران سطح میانی مسئول اجرای اهداف تعیین شده توسط مدیریت عالی هستند.

برنامه ریزی مدیریت سطح متوسط چیست؟

مدیریت میانی مسئول اجرای برنامه های سازمانی منطبق با سیاست های شرکت هستند. آنها به عنوان یک واسطه بین مدیریت سطح بالا و سطح پایین عمل می کنند. مدیران سطح پایین بر اجرای وظایف و محصولات قابل تحویل تمرکز می کنند و به عنوان الگو برای کارکنانی که بر آنها نظارت می کنند عمل می کنند.

مدیریت میانی چگونه توسعه سازمانی را برنامه ریزی می‌کنند؟

برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی به ‌طور مؤثر کار می‌کنند تا کسب‌ وکار را در مسیر خود نگه دارید. تمرکز بر روی اولویت‌ها و نتایج مهم را فعال کنید، از موارد نامناسب اجتناب کنید.

سخن پایانی

با تغییر زمان، نقش مدیریت میانی نیز تغییر کرده است. چه حضوری و چه در یک محیط راه دور، مدیریت میانی نقش کلیدی در نظارت بر کارکنان در سراسر تنظیمات ایفا می کند.

برای رهبران تجاری و مدیرانی که می خواهند در مورد بهبود نقش مدیریت میانی در حوزه نفوذ منحصر به فرد خود اطلاعات بیشتری کسب کنند، برنامه های توسعه مدیریت میانی اغلب سرمایه گذاری بسیار ارزشمندی است.

مدیریت گروه مشاوره سیدی با کمک جمعی از متخصصین عرصه مدیریت و بازار با تحلیل شرایط روز بازار ایران و همراهی با متولیان اصناف در گرایش‌های مختلف. مفتخر به کسب دستاوردی نو و اثربخش در زمینه‌های مدیریت، برنامه ریزی چرخه فعالیت، تحقیقات بازار و فروش یکپارچه جهت ارتقاء کسب و کار گردیده است.

هدف از خدمات این گروه مشاوره، کمک به چرخه های اقتصاد صنایع کوچک و متوسط می‌باشد!

گروه مشاوره سیدی سابقه همکاری با واحدهای خدماتی و صنعتی متفاوتی را در رزومه فعالیتی و پژوهشی خود دارد. آنچه در گروه مشاوره سیدی انجام می‌شود، خلق، پرورش، ظهور وعملیاتی سازی ایده، ایجاد کسب و کار، رشد کسب و کار تا مرحله شکوفایی می‌‌باشد.

شماره تماس: 09-88288307-021


Comments

Popular posts from this blog

مبانی اصول مدیریت منابع انسانی که هر کسب و کاری باید بداند؟

عملگرایی راه نجات شرکت ها

عوامل موثرتبین سند چشم انداز به لحاظ نظری