فرآیند مدیریت عملکرد که هر نیروی انسانی باید بداند.

 

سیدی-0059

فرآیند مدیریت عملکرد-00012

فرآیند مدیریت عملکرد که هر نیروی انسانی باید بداند.

فرآیند مدیریت عملکرد واقعی بسیار مهم تر از بررسی عملکرد سالانه است. باید یک فرآیند مدیریت عملکرد مستمر با بررسی منظم بین مدیران و اعضای تیم آنها باشد که منجر به بازخورد و عملکرد بهتری می‌شود.

فرآیند مدیریت عملکرد موثر نیاز به کار دارد، اما تعدادی ابزار برای کمک به مدیریت عملکرد خود در سطوح فردی، تیمی و سازمانی وجود دارد. فرآیند توسعه سازمان ارتباط مستقیم با فرآیند مدیریت عملکرد دارد.

مدیریت عملکرد چیست؟

فرآیند مدیریت عملکرد، فرآیند ایجاد یک فرهنگ کاری برانگیزاننده در یک سازمان است که در آن کارکنان و مدیران به طور مداوم خود را بررسی کرده و در جهت چند هدف مشترک سازمانی تلاش می‌کنند. اساساً شامل تعیین هدف، ردیابی اهداف، بررسی مداوم، بازخورد بلادرنگ، بازخورد 360 درجه، پاداش و شناسایی، یادگیری و توسعه و تجزیه و تحلیل استعدادها است.

در سازمانی که سیستم مدیریت عملکرد ندارد چه اتفاقی می افتد؟ در ایجاد انگیزه در کارکنان خود شکست می‌خورد و آنها را بی جهت و رها می کند. یک سیستم به سازمان کمک می کند تا نیروی کار ماهر و کارآمد ایجاد کند که بهره وری کلی آن را افزایش می‌دهد.

معیارهای مقایسه ابزارهای مدیریت عملکرد

وقتی ابزارهای فرآیند مدیریت عملکرد را برای بررسی انتخاب می کنیم به دنبال چه چیزی هستیم؟ در ادامه تعدادی از معیارهای ارزیابی را بیان کردیم.

ویژگی ها و عملکرد:

  • بررسی و بازخورد

 آیا الگوهای ارزیابی از پیش ساخته شده برای کمک به فرآیند بررسی وجود دارد؟ آیا بررسی عملکرد کارکنان انعطاف پذیر است؟ آیا راهی برای جلب توجه مثبت به فرآیند مدیریت عملکرد برتر وجود دارد؟

  • آموزش و آموزش الکترونیکی

آیا نرم افزار ابزاری برای ایجاد و اجرای دوره های آموزشی/ آموزش الکترونیکی برای کارکنان دارد؟ آیا تولید محتوا آسان است؟ آیا دوره‌هایی با نرم افزار ارائه می شود؟

  • برنامه های بهبود

آیا نرم افزار قابلیت طراحی و اجرای برنامه‌های عملکردی را دارد؟ آیا الگوهایی را ارائه می‌دهد که با آن می‌توان این کار را انجام داد؟

  • گزارش و تجزیه و تحلیل

آیا ابزارهای گزارش دهی قوی، قابل تنظیم، انعطاف پذیر هستند؟ آیا می‌توان از آنها برای ارائه معیارهای عملکرد مرتبط به کارکنان استفاده کرد؟

ادغام: آیا اتصال با ابزارهای دیگر آسان است؟ آیا ادغام از پیش ساخته شده است؟

فرآیند مدیریت عملکرد-00013


فرآیند مدیریت عملکرد شما باید شامل چه مواردی باشد؟

اگر می خواهید شاهد رشد واقعی در کارکنان خود باشید، فرآیند مدیریت عملکرد نمی‌تواند فقط یک بار در سال باشد. در اینجا همه چیزهایی وجود دارد که فرآیند مدیریت عملکرد شما باید شامل موفقیت آمیز باشد.

  • مسیر شغلی بلند مدت

یکی از مهم‌ترین بخش‌های مدیریت عملکرد، درک اینکه چگونه کارمند امیدوار است شغل خود را در آینده پیش ببرد. این می تواند به معنای افزایش عمودی از طریق شرکت یا شاید ادغام مهارت‌ها و دانش جدید با مسیریابی غیرخطی باشد. تعیین مسیر شغلی لازم نیست هر حرکتی را که کارمند انجام می‌دهد تعیین کند، اما می تواند به روشن شدن تصمیمات در مورد نقش‌های رهبری، فرصت های آموزشی و حتی انواع پروژه هایی که به کارمند اختصاص داده می شود کمک کند.

  • هدف گذاری کوتاه مدت

هدف گذاری کوتاه مدت از نقاط قوت و مهارت‌های فعلی کارمند به همراه منابع مدیر استفاده می‌کند تا راه های جدیدی را برای کمک به کارمند در دستیابی به موفقیت در پروژه های فعلی خود بیابد. هدف گذاری کوتاه مدت خواه شناسایی و کار به وسیله موانع یا یافتن منبع داخلی مناسب برای پاسخ به سؤالات باشد، به کارمندان و مدیران مکانی شروع می شود تا هر روز عملکرد کارکنان را بهبود بخشند.

  • به رسمیت شناختن

بخش مهمی از حفظ و بهبود عملکرد کارکنان، شناخت شفاهی و/یا کتبی از نقاط قوت و مشارکت کارکنان در تیم است. نشان دادن قدردانی از مهارت‌ها و سخت کوشی کارمند می‌تواند به بهبود مشارکت کارکنان و تقویت عملکرد خوب کمک کند.

  • ارتباط باز و بازخورد بین مدیران و کارکنان

وقتی ارتباط چرخه ای از بازخورد تقریباً روزمره باشد، به جای یک مکالمه بزرگ که فقط در زمان‌های تعیین شده بررسی عملکرد اتفاق می‌افتد، به بخشی عادی از روز کاری تبدیل می شود.

  • شیوه‌های مربیگری کارکنان

مربیگری کارکنان به معنای پرسیدن سؤالات خوب و گوش دادن مؤثر برای کمک به کارمند برای یافتن پاسخ یا راه حل برای مشکلاتشان است. همچنین شامل پیگیری اهداف، پروژه‌ها و امیدها برای کمک به کارمند در شرایط سخت و سرمایه‌گذاری بر موفقیت‌ها می‌شود.

فرآیند مدیریت عملکرد -00015



نرم افزار مدیریت عملکرد برای نگه داشتن سازمان در مسیر موفقیت

نرم افزار فرآیند مدیریت عملکرد ابزاری است که برای کمک به مدیران در نوشتن پروفایل‌های شغلی و انتظارات دقیق، ایجاد اهداف مرتبط که با اهداف و ماموریت شرکت هماهنگ است، عملکرد مستندسازی و نوشتن ارزیابی‌ها طراحی شده است.

بهترین نرم افزار مدیریت عملکرد همچنین تعامل کارکنان را از طریق شفافیت، تشخیص، تعیین هدف هوشمند و بازخورد بهبود می‌بخشد. هر یک از اعضای تیم می‌توانند ببینند که چگونه به مأموریت سازمان کمک می‌کنند و چگونه برنامه‌های توسعه کارکنان با اهداف تجاری همسو می‌شوند.

ویژگی‌های نرم افزار مدیریت عملکرد

نرم افزار فرآیند مدیریت عملکرد کارکنان به همسو کردن نیروی کار شما با اهداف شرکت، اندازه گیری و ارزیابی عملکرد فردی کارکنان و اندازه گیری مستمر نتایج سازمانی کمک می‌کند. این نرم افزار به صورت دیجیتالی تمام فعالیت‌هایی را که تضمین می‌کند اهداف کارکنان به طور مداوم به شیوه ای موثر و کارآمد برآورده می‌شوند، ردیابی می‌کند.

به شکل سنتی، شرکت‌ها حداقل سالیانه بررسی عملکرد را انجام می‌دهند. با این حال، دریافت بازخورد مستمر برای کارکنان برای درک نحوه عملکرد و کمک به اهداف شرکت و چگونگی برداشتن گام‌های بعدی در توسعه شغلی برای کارکنان مهم است.

یک سیستم فرآیند مدیریت عملکرد کارکنان عملکردهای زیر را ارائه می دهد که شرکت و مدیر می‌توانند از آنها برای به دست آوردن بینشی در مورد نقاط قوت و پتانسیل کلی یک فرد استفاده کنند:

  • مدیریت کوچینگ

مدیران از ابزارهای مدیریت کوچینگ برای سازماندهی اهداف هر یک از گزارش‌های خود، ایجاد برنامه های شغلی، پیگیری آموزش و ارزیابی‌ها، و ذخیره ارتباطات و ارزیابی کارکنان استفاده می‌کنند. بسیاری از ویژگی‌های مدیریت مربیگری مدرن نیز مکانی را برای گزارش‌ها فراهم می‌کنند تا مستقیماً از طریق چت با مدیر خود پیام ارسال کنند.

  • مدیریت ارزیابی عملکرد

بسیاری از شرکت‌ها از مدل ارزیابی عملکرد سالانه کارکنان به دوره های ارزیابی عملکرد بیشتر از جمله هفتگی و ماهانه حرکت کرده اند.

  • هدف گذاری، همسویی و مدیریت

ابزارهای هدف به مدیران و افراد کمک می‌کند تا اهداف را بنویسند و عملکرد خود را در جهت آن ها به صورت متمرکز و ثابت پیگیری کنند. ابزارهای امروزی افراد را تشویق می کنند تا پیشرفت خود را به سمت اهداف به روز کنند، از مدیران بازخورد بخواهند و پیشرفت را با معیارها مقایسه کنند.

  • مدیریت بازخورد

ابزارهای مدیریت بازخورد، بازخوردهای بلادرنگ را حول اهداف یا معیارهای عملکرد کارکنان جمع‌آوری و سازمان‌دهی می‌کنند.

  • مدیریت شایستگی و ارزیابی مهارت

شایستگی‌های کارکنان و ابزارهای مدیریت مهارت‌ها گواهینامه‌ها، آزمون‌های مهارتی و مجوزهایی را دنبال می‌کنند که سازمان را با مقررات محلی و ایالتی مطابقت می‌دهد. ا

  • برنامه ریزی توسعه

نقشه‌برداری شغلی و برنامه‌ریزی توسعه اجزای کلیدی هر طرح تعامل کارکنان است. نرم‌افزار فرآیند مدیریت عملکرد قوی شامل ابزارهایی است که از تیم‌های منابع انسانی و مدیران در برنامه‌ریزی حرکت شغلی بلندمدت با افراد پشتیبانی می‌کند.

  • تجزیه و تحلیل عملکرد و بهره وری

ابزارهای تجزیه و تحلیل به شرکت ها کمک می کند تا تعیین کنند که آیا تلاش‌های آنها نتیجه داده است یا خیر. تجزیه و تحلیل عملکرد و بهره وری معیارهای عملکرد را جمع آوری می کند تا برای مراحل بعدی برنامه ریزی بهتری داشته باشد و موفقیت پروژه های فعلی را ارزیابی کند.

  • پروفایل استعدادها

منابع انسانی و تیم های مدیریتی نیاز به دسترسی سریع به اطلاعات عمیق در مورد کارکنان خود دارند. پروفایل استعدادها بدون نیاز به بررسی مجموعه‌ای از گزارش‌های عملکرد، نمای دقیقی از مهارت‌های افراد ارائه می‌دهد.

فرآیند مدیریت عملکرد -00016



تکنیک‌های فرآیند مدیریت عملکرد

برای سازمان‌ها داشتن یک سیستم مدیریت عملکرد موثر بسیار مهم است. اما مهم نیست که سیستم چقدر خوب باشد، موفقیت آن به مدیرانی بستگی دارد که آن را اجرا می‌کنند.

  1. برنامه ریزی کنید

مرحله برنامه ریزی در درجه اول قرار می‌گیرد. در اینجا، اهداف و استراتژی‌های فردی را به وضوح تعریف می‌کنید و آنها را در سطح سازمان به اشتراک می‌گذارید تا کارکنان شما بفهمند که دستیابی به اهداف فردی آنها به اهداف سازمانی کمک می‌کند.

  • نظارت کنید

بعد از اینکه اهداف و استراتژی‌ها را برای کارکنان خود تعریف کردید، باید دائماً پیشرفت‌های آنها را پیگیری کرده و به نیازهای رشد آنها توجه کنید. نظارت مستمر به معنای ارائه بازخورد مداوم و اندازه گیری مداوم عملکرد کارکنان است.

  • امتیاز دهید

رتبه بندی به معنای ارزیابی کارکنان بر اساس استانداردهای عملکرد آنهاست. اگرچه این مرحله بخشی از نظارت و ارائه بازخورد است، اما به عنوان روشی رسمی تر برای ارزیابی عملکرد کارکنان در نظر گرفته می‌شود.

رتبه بندی کارکنان در فواصل زمانی منظم به آنها کمک می‌کند تا خود را بهبود بخشند. همچنین به مدیران کمک می‌کند عملکرد را در طول زمان یا در میان مجموعه ای از کارمندان بررسی و مقایسه کنند.

  • پاداش

مدیران کارآمد اهمیت پاداش دادن به کارکنانی که عملکرد خوبی دارند را درک می‌کنند. کارمندان زمانی احساس قدرت و انگیزه می‌کنند که کارشان به رسمیت شناخته شود.

این امر منجر به افزایش بهره وری در سازمان می شود. بنابراین به کارمندانی که انتظارات شما را برآورده می کنند یا فراتر از انتظارات شما هستند پاداش دهید.

  • ارتقا دهید

به ارتقای اهداف و خط مشی‌ها در فواصل زمانی منظم ادامه دهید. اگر کارمندان شما احساس می‌کنند که اهداف موجود آنها دست نیافتنی به نظر می‌رسد یا تأثیر منفی بر فرهنگ کاری سازمانی دارد، وقت آن است که با کارمندان خود هماهنگ شده و آنها را تغییر دهید.

مدیریت گروه مشاوره سیدی با کمک جمعی از متخصصین عرصه مدیریت و بازار با تحلیل شرایط روز بازار ایران و همراهی با متولیان اصناف در گرایش‌های مختلف. مفتخر به کسب دستاوردی نو و اثربخش در زمینه‌های مدیریت، برنامه ریزی چرخه فعالیت، تحقیقات بازار و فروش یکپارچه جهت ارتقاء کسب و کار گردیده است.

هدف از خدمات این گروه مشاوره، کمک به چرخه های اقتصاد صنایع کوچک و متوسط می‌باشد!

گروه مشاوره سیدی سابقه همکاری با واحدهای خدماتی و صنعتی متفاوتی را در رزومه فعالیتی و پژوهشی خود دارد. آنچه در گروه مشاوره سیدی انجام می‌شود، خلق، پرورش، ظهور وعملیاتی سازی ایده، ایجاد کسب و کار، رشد کسب و کار تا مرحله شکوفایی می‌‌باشد.

شماره تماس: 09-88288307-021

Comments

Popular posts from this blog

عوامل موثرتبین سند چشم انداز به لحاظ نظری

رویکرد نوین مدیریت استراتژی منابع انسانی

تاثیر برنامه ریزی راهبردی در سازمان