برای افراد درونگرا چه استراتژی‌های بازاریابی موثر هستند؟

 

سیدی - گروه

افراد درونگرا-0001

درونگراها می‌توانند کارآفرینان بسیار موفقی بسازند، اما یک چیز بیشتر با آن درگیر است و آن بازاریابی است. برای یادگیری استراتژی‌های بازاریابی موثر که برای افراد درونگرا مفید است.

درونگرا بودن به معنای خجالتی بودن یا دوست نداشتن افراد نیست. این فقط در مورد شیوه واکنش سطوح انرژی شما به تعامل است. خوشبختانه بخش بزرگی از اداره کسب و کار شما شامل انجام کارها به تنهایی است که به تعامل نیاز ندارند.

بیشتر نصیحت‌های تجاری برای افراد برون گرا است.

اگر درونگراها از نظر تئوری کارآفرینان بزرگی می‌سازند، چرا برای بسیاری از ما اینقدر سخت است که کسب‌وکار خود را در عمل توسعه دهیم؟

ما در دنیایی زندگی می کنیم که در آن برون گرایی امری عادی فرض می شود. این ممکن است توضیح دهد که چرا بسیاری از توصیه‌های تجاری موجود در آنجا بر پایه برون‌گرایی بنا شده‌اند.

اما این نوع رویکرد به ندرت برای افراد درونگرا جواب می‌دهد. ما تمایل داریم انرژی مورد نیاز اداره این نوع کسب و کار را تصور کنیم و فقط به آنها فکر کنیم. یا نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا تکنیک‌های برون‌گرا را که یاد می‌گیریم کارساز کنیم – و در نهایت در بهترین حالت احساس بی‌اعتباری و در بدترین حالت تخلیه می‌کنیم.

بسیاری از درونگراها بازاریابی را سخت می دانند. تعداد زیادی از افراد درونگرا با بازاریابی به سختی ارتباط برقرار می‌کنند. نکاتی برای بازاریابی افراد درونگرا وجود دارد که با رعایت آن موفقیت در بازاریابی حاصل می‌شود.

دلایلی که آنها برای این موضوع بیان می کنند اغلب به یکی (یا هر دو) از دو چیز منتهی می‌شود:

  • آن‌ها نمی‌دانند چگونه بازاریابی را به گونه‌ای انجام دهند که برای آنها معتبر و واقعی باشد.
  • آن‌ها می‌دانند چه باید بکنند، اما هر زمان که این کار را انجام دهند، در نهایت خسته می‌شوند.

اگر هر یک از این موقعیت‌ها آشنا به نظر می‌رسد، مهم است که بدانید راه‌های بسیاری برای بازاریابی پیشنهادات شما وجود دارد. صرف نظر از آنچه متخصصان بازاریابی به شما می گویند، شما مجبور نیستید از همه آنها  یا در واقع هر کدام خاص در تجارت خود استفاده کنید.

استراتژی‌های بازاریابی موثر برای افراد درونگرا

افراد درونگرا-0002


ترفند اغلب این است که بفهمید کدام استراتژی برای شما بهتر عمل می‌کند.

1) فنون بازاریابی کم تعامل را به کار ببرید.

در حالی که افرد درونگرا همه افراد منحصر به فردی هستند پس نقاط قوت و ترجیحات متفاوتی هم دارند. این مشخصه تعیین کننده درونگرایی می‌باشد. اینکه ما انرژی را صرف تعامل می کنیم و زمانی که تنها هستیم دوباره شارژ می‌کنیم.

بنابراین منطقی است که فنون بازاریابی که برای درونگراها بهترین کار را دارند، اغلب آنهایی هستند که به کمترین تعامل در زمان واقعی نیازمند هستند.

راه کارهای تعامل بالا شامل رویدادهای شبکه‌ای حضوری، گفتگوهای توییتی و وبینارهای گروهی و پرسش و پاسخ است.

نمونه‌هایی از اسلوب کم‌تعامل که اغلب برای افراد درون‌گرا بهتر عمل می‌کنند عبارتند از:

  • ایمیل
  • پادکست.
  • وبلاگ نویسی
  • رسانه های اجتماعی
  • ساخت فیلم‌های کوتاه

بنابراین اگر کانال‌ها و تکنیک‌های بازاریابی معمول خود را خسته‌کننده می‌دانید، شاید وقت آن رسیده است که یک رویکرد جدید و درونگرا را در نظر بگیرید؟

2) با قدرت‌های طبیعی خود بازی کنید.

برای بیشتر افراد درونگرا کار با نقاط قوت و ترجیحات طبیعی شما انرژی بسیار کمتری نسبت به مبارزه با نقاط ضعف خود می‌گیرد.

بسیاری از افراد درونگرا و نه همه، تمایل طبیعی به نوشتن دارند. اگر این برای شما صادق است، چرا روی راه کارهای بازاریابی که بر این مهارت تکیه دارند تمرکز نکنید؟ مانند وبلاگ نویسی، ایمیل و رسانه‌های اجتماعی.

سایر مهارت‌های معمولی درونگرا شامل تحقیق، حل مسئله و ایجاد روابط عمیق و واقعی در سطح یک به یک است. اگر هر یک از آنها برای شما صادق است، لحظه ای به این فکر کنید که چگونه می‌توانید آنها را وارد بازاریابی خود کنید.

به عنوان مثال، اگر در تحقیق مهارت دارید، می توانید یک مسابقه نظرسنجی برگزار کنید تا بفهمید افراد ایده آل شما چه چیزی مدنظرشان است؟ اگر حل مسئله نقطه قوت شماست و از ساختن ویدیو لذت می‌برید، آیا می‌توانید از مردم بخواهید که سؤالات یا مشکلاتی را برای شما ایمیل کنند و یک ویدیوی کوتاه در پاسخ به هر یک ایجاد نمایند؟

3) انرژی خود را به شکل فعالانه مدیریت کنید.

گاهی اوقات، بازاریابی درونگرا کمتر به فنون خاص می پردازد و بیشتر به نحوه بودجه بندی انرژی خود می پردازد.

من معتقدم که افراد درون گرا قادر هستند هر کاری که بخواهند انجام دهند. گفته می‌شود. سوالی که باید از خود بپرسیم این است که آیا آن چیز ارزش صرف انرژی را دارد؟

هیچ پاسخ درستی برای این وجود ندارد. شما تنها فردی هستید که می توانید تصمیم بگیرید چه چیزی برای شما مهم است.

نکاتی برای کارآفرینان درونگرا

افراد درونگرا-0003

1. پلتفرم‌های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر فردی درونگرا هستید، شاید به‌طور طبیعی به سمت راه‌های برون‌گرا برای تبلیغ کردن خود، از جمله شبکه‌های اجتماعی یا سخنرانی در یک کنفرانس، گرایش پیدا نمی‌کنید. موردی ندارد. در عوض، با نقاط قوت خود بازی کنید. وبلاگ‌ها و بسترهای رسانه‌های اجتماعی را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهند از کلمات و تصاویر نوشته شده به عنوان راهی برای برقراری ارتباط پیام کلیدی خود با مخاطبان هدف خود استفاده کنید.

2. شجاعت خود را برنامه ریزی کنید.

دانستن و بهترین استفاده از ویژگی‌های خود نکته بسار خوبی است که مورد توجه می‌باشد. زمان‌هایی وجود خواهد داشت که احساس اعتماد به نفس بیشتری می‌کنید و توانایی بیشتری برای مقابله با تعاملات اجتماعی دارید. از این لحظات شجاعت برای برقراری تماس‌های تلفنی، شبکه‌سازی به شکل حضوری، یا به وجود آوردن مطالب بازاریابی که می‌توان در تاریخ آینده یا به صورت دوره‌ای منظم برنامه‌ریزی کرد، استفاده کنید.

3. شخص دیگری را استخدام کنید تا برای شما سروصدا ایجاد کند.

اگر برایتان سخت است که خودتان را تبلیغ کنید و در مورد خودتان اطلاع رسانی نمایید، شخص دیگری را استخدام کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. همان گونه که قبلاً ثابت کرده‌ایم، افراد برون‌گرا تمایل دارند تا فروشندگان بهتری داشته باشند. بنابراین به آنها اجازه دهید بهترین کار را انجام دهند.

4. با افرادی که مکمل شما هستند همکاری کنید.

درونگرا بودن هیچ اشکال و ایرادی ندارد. درونگراها نقاط قوت و ضعفی دارند و برونگراها هم به همین صورت. همکاری با فردی که ویژگی‌های شما را تکمیل می کند، راهی عالی برای بازی با نقاط قوت شما و پر کردن شکاف‌هایی است که در آنها ضعیف هستید.

5. سطح انرژی خود را مدیریت کنید.

بپذیرید که با موقعیت‌هایی روبرو خواهید شد که انرژی شما را از تحلیل می‌دهد یا باعث ناراحتی شما می‌شود. اشکالی ندارد. اگر چیزی شما را خسته می‌کند، یا اگر احساس می‌کنید خسته شدید، وقت آن است که دست از کار بکشید و کاری انجام دهید که شما را شارژ کند. همیشه می توانید بعداً به هر کاری که انجام می دادید بازگردید. احساس نکنید که فقط به این دلیل که شخص دیگری آن کار را انجام می دهد، باید آن را به چیزی بچسبانید.

آیا افراد درونگرا می توانند در بازاریابی موفق باشند؟

بسیاری از افراد درونگرا به دلیل تیپ شخصیتی که نسبت به بقیه افراد آرام تر هستند در بازاریابی موفق شده اند.افراد درونگرا نقاط قوت منحصر به فرد خود را دارند که می تواند در بازاریابی یک مزیت باشد. تمرکز بر نقاط قوت خود به عنوان یک فرد درون گرا می‌تواند به شما کمک کند راه خود را در دنیای بازاریابی پیدا کنید.

آیا افراد درونگرا می‌توانند بازاریابی دیجیتال انجام دهند؟

بازاریابی دیجیتال می‌تواند برای افراد درون‌گرا مناسب باشد، زیرا بازاریابان اغلب بیشتر بر روی داده‌ها تمرکز می‌کنند تا صحبت مستقیم با مردم. علاوه بر این، افراد درونگرا اغلب چندین ویژگی را نشان می‌دهند که به ویژه در زمینه بازاریابی دیجیتال ارزشمند هستند که به برتری آنها کمک می‌کند.

افراد درونگرا به شکل طبیعی کارآفرینان بزرگی می‌سازند. افراد درونگرا کارآفرینان بزرگی به حساب می‌آیند. کار از خانه برای ما مناسب است،

سخن پایانی

بازاریابی دیجیتال، می‌تواند برای افراد درون‌گرا مناسب باشد، زیرا بازاریابان اغلب بیشتر بر روی داده‌ها تمرکز می‌کنند تا صحبت مستقیم با مردم.

علاوه بر این، افراد درونگرا اغلب چندین ویژگی را نشان می‌دهند که به ویژه در زمینه بازاریابی دیجیتال ارزشمند هستند که به برتری آنها کمک می‌کند.

تمرکز و توجه آنها به جزئیات آنها را به تحلیلگران و محققین بزرگ تبدیل می کند. گوش دادن و صبر به آنها کمک می کند تا روابط با کیفیت برقرار کنند، در حالی که خلاقیت و حل مسئله برای هر موقعیت بازاریابی مورد نیاز است.

به صورت مختصر افراد درونگرا اگر یاد بگیرند که چگونه از طریق نقاط قوت خود سرمایه گذاری کنند، انرژی خود را در صورت نیاز بودجه بندی کنند و بر روی فنون بازاریابی که برای آنها مناسب تر می‌باشند تمرکز کنند، می‌توانند به متخصصان بازاریابی دیجیتال پرکار مبدل گردند.

مدیریت گروه مشاوره سیدی با کمک جمعی از متخصصین عرصه مدیریت و بازار با تحلیل شرایط روز بازار ایران و همراهی با متولیان اصناف در گرایش‌های مختلف. مفتخر به کسب دستاوردی نو و اثربخش در زمینه‌های مدیریت، برنامه ریزی چرخه فعالیت، تحقیقات بازار و فروش یکپارچه جهت ارتقاء کسب و کار گردیده است.

هدف از خدمات این گروه مشاوره، کمک به چرخه های اقتصاد صنایع کوچک و متوسط می‌باشد!

گروه مشاوره سیدی سابقه همکاری با واحدهای خدماتی و صنعتی متفاوتی را در رزومه فعالیتی و پژوهشی خود دارد. آنچه در گروه مشاوره سیدی انجام می‌شود، خلق، پرورش، ظهور وعملیاتی سازی ایده، ایجاد کسب و کار، رشد کسب و کار تا مرحله شکوفایی می‌‌باشد.

شماره تماس: 09-88288307-021

Comments

Popular posts from this blog

مبانی اصول مدیریت منابع انسانی که هر کسب و کاری باید بداند؟

عوامل موثرتبین سند چشم انداز به لحاظ نظری

رویکرد نوین مدیریت استراتژی منابع انسانی