نکاتی که برای بازاریابی افراد درونگرا لازم است.

 

Management and consulting group-01


بازاریابی افراد درونگرا-00020

بالفعل در هر حرفه ای، بازاریابی مورد نیاز است، به خصوص اگر شما یک فرد انفرادی هستید که به شکل منحصر به فرد مسئولیت اجرای هر لحاظ از تجارت بر عهده شماست. بازاریابی و فروش شما را متعهد می‌کند که خود و کسب و کارتان را در آنجا قرار دهید، افرادی را پیدا کنید که ممکن است به آن علاقه مند باشند. در ایم مقاله نکاتی که برای بازاریابی افراد درونگرا لازم است رابیان می‌کنیم.

برای این کار باید با افراد دیگر تعامل و ارتباط داشته باشید. شما نمی توانید یک تجارت را در حباب بازاریابی کنید. با این حال، وقتی نوبت به بازاریابی برای افراد درونگرا می رسد، همه اینها می تواند تهدید کننده باشد. در مقابل بازاریابی برونگرا، بازاریابی افراد درونگرا قراردارد که برای اشخاص و سازمان‌های خاص مورد کاربرد است.

درونگرا بودن به این معنی نیست که نمی توانید به طور موثر بازاریابی کنید. در عوض، به این معنی است که شما راهی برای جذب و ارتباط با مشتریان پیدا خواهید کرد که متفاوت از نحوه برخورد یک برونگرا به آن وظایف است. فنون بازاریابی را کشف خواهید کرد که برای شما طبیعی است و به شما کمک می‌کند کارهایی را که از آن لذت می‌برید و در آن برتری دارید، انجام دهید.

درونگرا چیست؟

درونگرا کسی نیست که از مردم بدش بیاید یا بخواهد همیشه تنها باشد. در عوض، درونگرا فردی است که انرژی خود را در اطراف افراد دیگر صرف می‌کند و در زمان تنهایی شارژ می‌کند. این در تضاد مستقیم با افراد برون گرا است که وقتی تنها هستند احساس خستگی می‌کنند و از بودن در کنار دیگران انرژی می‌گیرند.

درونگراها همیشه خجالتی یا از نظر اجتماعی ضعیف نیستند و لزوماً از بازاریابی دوری نمی‌کنند. اما از آنجایی که بازاریابی می‌تواند شامل ارتباطات زیادی با طرفداران یا مشتریان باشد، این سطح از تعامل می‌تواند انرژی یک فرد درون‌گرا را از بین ببرد و کارایی آنها را کاهش دهد.

بازاریابی افراد درونگرا همچنین مستلزم دید عمومی زیادی است و تمام این توجه می‌تواند برای یک فرد درونگرا احساس خستگی کند. برای اینکه بتوانند خواسته‌های مشتریان را ارائه دهند، درونگراها باید زمانی را برای شارژ مجدد تخصیص دهند.

بازاریابی افراد درونگرا به معنای مقایسه نکردن خود با افراد برونگرا است.

دیدن اینکه چه تعداد از مردم در طول روز برای بازاریابی خود تلاش می‌کنند بسیار زیاد است و اگر خودتان را با آنها مقایسه کنید، احساس می‌کنید که هرگز نمی‌توانید آن را اندازه بگیرید.

درعوض، در مورد افرادی در حوزه کاری خود که به همان مخاطبان شما پاسخ می دهند، تحقیق کنید و بررسی کنید که آنها چه کاری را درست انجام می دهند و کجا اشتباه می‌کنند. از آنچه یاد می گیرید برای هدایت کمپین بازاریابی افراد درونگرا به کار ببرید.

همچنین، این را در نظر بگیرید: برخی برونگراها امکان دارد در واقع درونگرا باشند و این موضوع را ندانند. قرار گرفتن در معرض بیش از حد منجر به فرسودگی شغلی، اشتباهات و انتخاب‌های ضعیف تجاری می‌شود. این واقعیت که می‌دانید یک شخص درون‌گرا هستید و این برای انرژی و رقتار شما به چه معناست، به این معنی است که می‌توانید آن را به بهترین شکل ممکن برای کسب ‌وکار خود تدبیر کنید.

بازاریابی افراد درونگرا-00021
بازاریابی افراد درونگرا

مزیت‌های حرفه ای درونگرا بودن و درک بازاریابی افراد درونگرا

علل زیادی وجود دارد که چرا درونگرایی در بازاریابی و بقیه زندگی حرفه ای شما یک مورد خوب است:

  • تنها بودن منجر به فکرکردن بیشتر، ایده‌های خلاقانه و موارد روشنگرانه برای بیان کردن.
  • شاید از نوشتن خیلی بیشتر از صحبت کردن لذت ببرید و بازاریابی کردن نیاز به نوشتن بسیار دارد.
  • برای فکر کردن در مورد آنچه که در آنجا قرار داده اید و اشتباهاتی که باید جبران کنید، زمان می‌گذارید.
  • وقتی کمتر صحبت می‌کنید، وقتی می‌خواهید صدایتان شنیده شود، مردم توجه بیشتری نشان می‌دهند، که به موجب آن حرف‌های شما قوی تر و تاثیرگذارر می‌شود.
  • خواندن محیط اجتماعی برای درونگراها آسانتر است. درونگراها می‌توانند نشانه‌های اجتماعی را که دیگران ممکن است از دست بدهند، به دقت دریافت کنند
  • وقتی نوبت به بازاریابی آنلاین می‌رسد، این قدرت بزرگی است که بتوانید نشانه‌های اجتماعی را تعیین نمایید، زیرا از نظر شیوه برقرار کردن ارتباط محدود هستید. برقراری ارتباط به شکل چهره به چهره و زبان بدن را نمی‌توان در نظر گرفت.

فنون بازاریابی خود را برای افراد درونگرا انتخاب کنید. برای اینکه یک بازاریاب عالی باشید، باید فعالیت‌های بازاریابی را پیدا کنید که از آنها لذت می‌برید و برای برند و مخاطبان شما کار می‌کنند و سپس باید توانایی‌های آنها را به حداکثر برسانید تا بتوانید کارهای بیشتری را که دوست دارید انجام دهید.

نکاتی برای انتخاب بهترین فعالیت‌های بازاریابی افراد درونگرا :

  • به آنچه که دوست دارید بیاندیشید.

چه مواردی را در رابطه با شغل و مخاطبان خود می‌پسندید؟ یک لیست آماده کنید. این همان چیزی است که باید بازاریابی خود را حول آن بچرخانید. همچنین می‌توانید فهرستی از هر کاری که باید برای کسب‌وکارتان انجام دهید فراهم کنید و به مورد علاقه بودن یا نبودن آن را تقسیم کنید.

  • شبکه‌های اجتماعی را مورد اهمیت قرار دهید.

اجازه ندهید بخش “اجتماعی” شما را اغفال کند. شبکه‌های اجتماعی در واقع قادر هستند ابزاری عالی و حمایتی برای افرا درونگرا باشند. هدف اصلی رسانه های اجتماعی افزایش آگاهی از برند و پرورش روابط است نه بحث فروش.

موثرترین بازاریابی با مردم ارتباط برقرار می کند، تخصص شما را سخاوتمندانه ارائه می دهد و به آنها کمک می کند تا مشکلاتی را که بیشتر آنها را آزار می دهد حل کنند. هیچ دلیلی وجود ندارد که یک فرد درونگرا نقادر نباشد آن کارها را انجام دهد.

  • بهترین فروشگاه‌ها را انتخاب کنید.

نام تجاری و یا حرفه شما بهترین فروشگاه‌ها را برای شما تعیین می‌کند. هنگامی که شما بیش از توان خود را انتخاب می‌کنید، آنها فقط بدون استفاده و قدیمی در آنجا می نشینند، که بدتر از نداشتن آنها در وهله اول است.

در مورد آنچه هر پلتفرم نیازمند است صادق باشید. هر چند وقت یکبار نیاز به پست دارید؟ مخاطبان شما انتظار دارند با شما گفتگو کنند. اگر نمی توانید ادامه دهید، این راه خروجی یا تاکتیک برای شما نیست. به این فکر کنید که چه کارهایی می توانید انجام دهید و آیا این با پلتفرم با کاربران آن تطابق دارد یا خیر.

  • بازاریابی ایمیلی را در اولویت بازاریابی خود قرار دهید.

وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی به میان می‌آید، ممکن است احساس کنید که رد کردن آن بسیار مهم است. با این وجود، لازم نیست هر روز محتوا تولید کنید. هر ماه یک ایمیل عالی بهتر از ایجاد محتوایی است که نشان دهد چقدر شما از کل فرآیند خسته شده اید.

  • آهسته شروع کنید.

برای یک درون گرا، فکر کردن به انجام این تعداد تعامل شخصی به یکباره کاملاً طاقت فرسا است و احساس ناامیدی می‌کند.

در درازمدت، راه اندازی یک بازاریابی افراد درونگرا و تکمیل آن قبل از افزودن روشی دیگر، به نفع کسب و کار شما خواهد بود.

بازاریابی افراد درونگرا به معنای مدیریت زمان و انرژی است.

بازاریابی افراد درونگرا-00022
بازاریابی افراد درونگرا
  • روش‌های ارتباطی دلخواه و موردنظر خود را انتخاب کنید.

تا زمانی که مشتریان شما در مدت زمان معقولی به آنچه نیاز دارند دست پیدا می‌کنند، شما آزاد هستید که مدل‌های ارتباطی خود را تنظیم کنید. وجود راه های بسیار زیادی برای برقراری ارتباط برای راحتی شما نیز وجود دارد، نه فقط برای مشتری.

  • در دسترس بودن خود را مشخص کنید.

به عنوان یک فرد درون گرا، نمی توانید تمام روز و هر روز در دسترس باشید. به‌جای تسلیم شدن به افرادی که دائم نیاز به ارتباط دارند، انتظارات آن‌ها را با شفاف‌سازی اینکه چه زمانی در دسترس هستید و چه زمانی در دسترس نیستید، مدیریت کنید. ساعات کاری خود را در وب سایت خود، در رسانه های اجتماعی و در امضای ایمیل خود ارسال کنید. پاسخگوهای خودکار را تنظیم کنید تا مردم بدانند که شما پیام خود را دریافت کرده‌اید و چه زمانی می‌توانند برنامه‌ریزی کنند که پاسخ را بشنوند.

  • اطلاعات را در دسترس قرار دهید.

از آنجایی که میزان تعامل خود با مخاطبان خود را محدود خواهید کرد، مطمئن شوید که تمام اطلاعات مورد نیاز آنها در جایی است که به راحتی می توانند پیدا کنند. وب سایت و پروفایل های رسانه های اجتماعی شما باید تا حد امکان پر شود.

  • برای جلسات پیش از موعد آماده شوید.

افراد درونگرازمانی که تنها هستند بهترین کار خلاقانه خود را انجام می دهند، اما تیم بازاریابی شما ممکن است مرتباً برای جلسات دور هم جمع شوند.

  • بدانید چه زمانی باید کنار بروید.

مهم‌ترین کاری که یک درون‌گرا می‌تواند انجام دهد این است که وقتی مردم احساس می‌کنند انرژی‌شان تخلیه می‌شود، از آنها دور شود. شما باید محدودیت‌های خود را بشناسید و زمانی که به آنها نزدیک شدید مدتی کار را ترک کنید.

  • زمان تلفن خود را مدیریت کنید.

می دانید که برای شارژ مجدد به زمان نیاز دارید و اکثر کانال‌های ارتباطی را بسته اید. به طور معمول ابزارهای بازاریابی را از تلفن خود حذف کنید و هنگامی که واقعاً آماده بودید آنها را در اختیار داشته باشید دوباره آنها را اضافه کنید.

بازاریابی افراد درونگرا-00023
بازاریابی افراد درونگرا

عقاید موجود در مورد بازاریابی افراد درونگرا

وقتی خود را مجبور به انجام کاری می کنید که به نظر اشتباه می رسد، دیگران متوجه تغییر انرژی می‌شوند و خاموش می‌شوند. سعی نکنید فنون بازاریابی را که برای افراد برون‌گرا مفید است، هر طور که شده منطبق کنید. روش دیگرهم  اینکه روش‌های بازاریابی را پیدا کنید که با انرژی و هیجان شما برای حرفه‌تان هماهنگ باشد. در آن لحظاتی که مجبورید عقب نشینی کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید در زمانی که می‌توانید فعالیت کنید، کار راعالی و به نحو احسن اجرا می‌کنید.

مدیریت گروه مشاوره سیدی با کمک جمعی از متخصصین عرصه مدیریت و بازار با تحلیل شرایط روز بازار ایران و همراهی با متولیان اصناف در گرایش‌های مختلف. مفتخر به کسب دستاوردی نو و اثربخش در زمینه‌های مدیریت، برنامه ریزی چرخه فعالیت، تحقیقات بازار و فروش یکپارچه جهت ارتقاء کسب و کار گردیده است.

هدف از خدمات این گروه مشاوره، کمک به چرخه های اقتصاد صنایع کوچک و متوسط می‌باشد!

گروه مشاوره سیدی سابقه همکاری با واحدهای خدماتی و صنعتی متفاوتی را در رزومه فعالیتی و پژوهشی خود دارد. آنچه در گروه مشاوره سیدی انجام می‌شود، خلق، پرورش، ظهور وعملیاتی سازی ایده، ایجاد کسب و کار، رشد کسب و کار تا مرحله شکوفایی می‌‌باشد.

شماره تماس: 09-88288307-021

Comments

Popular posts from this blog

مبانی اصول مدیریت منابع انسانی که هر کسب و کاری باید بداند؟

عوامل موثرتبین سند چشم انداز به لحاظ نظری

رویکرد نوین مدیریت استراتژی منابع انسانی