مشاوران کلیدی و اهمیت مشاوره

 

سیدی-0110




مهارت‌های مشاوران کلیدی  کارفرمایان و مشتریان

علاوه بر رویکردهای صحیح مدیریت در یک سازمان مجموعه مهارت‌های مشاوره خصوصی شما قادر است وسیله‌ای قدرتمند برای تعقیب فرصت‌های شغلی در یک شرکت مشاوره یا در مشاغل آزاد باشد. فراست و خصوصیاتی که در طول حرفه خود به وجود می‌آورید می تواند به شما در بخشی که مشتری و وظایف شما عموما تغییر می‌کند، کمک کند. همان گونه که تمرین خودسازی می‌کنید و برای مهارت‌های مشاوران کلیدی خود اهمیت قائل هستید، می‌توانید بدون توجه به مکانی که کار می کنید، مناسب وثمربخش باشید.

مهارت‌های مشاوران کلیدی مدیریت چیست؟

مشاوران کلیدی خوب فنونی را ارائه می‌دهند که اطلاعات ملموس و مشخصی را برای کمک به حل مشکل یا بهبود روند کسب و کار نمایش می‌دهد. شما قادرهستید این مهارت‌ها را در طول تجربه شغلی خود با پیگیری فعالانه به فرصت‌های شخصی برای یادگیری و توسعه هوش تجاری خود گسترش دهید.

مهارت‌های مشاوره ای مفید و با ارزش

با نام یک مشاور، شما به احتمال زیاد بیشترین زمان خود را صرف گردآوری داده‌ها، تهیه راهبردها و ارائه دادن برنامه به مشاغلی می‌کنید، که درخواست مشاوره دارند.

  1. تفکر خلاقانه
  2. تفکر مفهومی و عملی
  3. حل مسئله
  4. ارتباطی واضح و همدلانه داشته باشید.
  5. شراکت با تمامی سطوح شغلی
  6. سازماندهی و مدیریت زمان
  7. کنجکاوی
  8. اعتبار و ارزش

تفکر خلاقانه

مشاوران کلیدی -002

خلاقیت در زمینه‌هایی از جمله هنر، نویسندگی، طراحی گرافیکی و غذا اولویت اصلی دارد. به نظر نمی‌رسد صنایع دیگر تفکر خلاق را در اولویت خود دارند اما این تعریف وسیع تر از تولید هنر است. تفکر خلاق به افراد عقایدی ارائه می‌دهد که برتر از سبک‌های استاندارد و معمول پذیرفته شده برای نگرش به تجارت صنعت هستند.

تفکر مفهومی و عملی

تفکر مفهومی نشن دهنده این است که شما هم بیننده و هم خلاق هستید. شاید از دید قوی بهره مند باشید، یا از توانایی افرادی برخوردار باشید که در پیدا کردن کلمات برای دریافت‌های انتزاعی مشکل دارند. امکان پذیر است در یک جلسه طوفان فکری گروهی پرسش‌های تحریک آمیزی بپرسید تا به دیگران مشاعدت کنید تا به صورت مفهومی تفکر نمایند.

حل مسئله

زمانی که کارمندان دائمی به راهنمایی یا تخصص اضافی نیازمند هستند، احتمال دارد با شما تماس گرفته شود. وظیفه شما ممکن است غالبا دربردارنده حل مشکلات باشد. احیانا بدون داشتن اطلاعات زیادی در مورد مسائلی که ممکن است به شما ارائه شود.

بسته به نوع مشاور شما، ممکن است متصدی حل تعارض بین کارکنان، کمک به ایجاد مدل کسب و کار برای یک زن یا مرد خود اشتغالی، تجزیه و تحلیل سبک‌های دفترداری شرکت یا ارائه آموزش در زمینه‌های مختلف باشید. به توانایی شما در گوش دادن دقیق به نگرانی هایی که کارکنان به شما ارائه می‌دهند و واکنش سریع و متفکرانه برای کمک به ارائه راه حل‌ها از جمله باارزشترین مهارت‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

هنگامی که دیدگاه خود را ایجاد کردید، مهارت‌های تفکر عملی شما به شما امکان می‌دهد تا به دیگران کمک کنید تا بینایی را به اقلام قابل اجرا و تحویل دهند. ممکن است به ترسیم یک استراتژی خاص که تمرکز یک کسب و کار را محدود می‌کند، کمک کنید. شما می‌توانید به آنها درسازماندهی پروژه‌ها در بخش‌های خود و تعیین وظایف بر اساس ایده‌های گسترده ای که برای مشتری شما سفارشی شده است، کمک کنید.

ارتباط واضح و همدلانه برقرار کنید.

هنگامی که راه حل‌هایی برای مشکلات یک شرکت پیدا کردید، گیرندگان باید به توانایی شما در انتقال این پاسخ ها به روشنی، مختصر و با همدلی اهمیت دهند. شما با نشان دادن تمایل به شنیدن اینکه چگونه مشکلی بر روی کارمندان شخصاً اثرگذار است، همدلی نشان می‌دهید و نه فقط از نقطه نظر مالی یا تولیدی.

در یک رستوران، اگر مشاوران کلیدی شما بر بهبود کارایی در یک رستوران متمرکز شده باشد، آشپزها، سرورها، مهمانداران و کارگران آشپزخانه افرادی هستند که پیشنهادات شما را اجرا می‌کنند. وقتی بتوانید مهربانی و درک خود را نشان دهید در حالی که به طور واضح تغییراتی را که کارگران باید انجام دهند ترسیم کنید، به احتمال زیاد پاسخ مثبت می‌دهند و کارهایی را که باید اجرا کنند را می پذیرند.

 

همکاری با کلیه سطوح شغلی

به نقش یک مشاور، ممکن است به وسیله هیئت مدیره شرکت، مدیریت ارشد یا بخش خاصی در یک شرکت استخدام شوید. هنگام کار با ذینفعان و کارکنانی که برنامه ای را اجرا می‌کنند، داشتن اعتماد به نفس مفید خواهد بود. گسترش نظم، ادب، دوستی، مهارت‌های گوش دادن عالی و مهارت‌های سخنرانی عمومی در هر شرایطی به شما کمک می‌کند.

سازماندهی و مدیریت زمان

وقتی شرکتی مشاوران کلیدی خود را برای کمک به بازسازی یا نگرانی استخدام می‌کند، زمان آنها نیز به اندازه شما ارزشمند خواهد بود. جلسات به احتمال زیاد بخشی اجتناب ناپذیر از این فرایند است، اما می‌توانید با انجام جلسات با احساس اختصار و کارآیی به زمان آنها احترام بگذارید. شما قادر هستید از قبل با مردم برای تهیه دستور کار و مودبانه  اما در تلاش برای ملاقات در جلسه وظیفه خود مودبانه کنید.

شما جلسات را فقط به کارمندان ضروری محدود کنید، مخصوصاً برای کارهای مقدماتی که محدوده پروژه مشاوره خود را تعیین می‌کنید. برای جلسات از قبل آماده شوید و هرگونه ارائه و اسناد الکترونیکی را به راحتی در دسترس داشته باشید تا بتوانید با اطمینان پیشنهادات خود را ارائه دهید و از تأخیر جلوگیری کنید. دقیق به نگرانی‌هایی که کارکنان به شما ارائه می‌دهند و واکنش سریع و متفکرانه برای کمک به ارائه راه حل‌ها از جمله باارزشترین مهارت‌هایی است که می‌توانید داشته باشید.

کنجکاوی

از آنجا که مشاوران کلیدی با مشتریان مختلف کار می‌کنند، حس کنجکاوی می‌تواند به شما در کسب اطلاعات مورد نیاز برای انجام کار خوب کمک کند. کنجکاوی شامل پرسیدن سوالات متفکرانه و متمرکز و سپس صادقانه گوش دادن به پاسخ ها است. همچنین به شما کمک می‌کند تا بفهمید که چگونه هر کسب و کاری در چارچوب صنعت خود قرار می گیرد و راه‌هایی که ممکن است یک شرکت در محصول یا فلسفه خود نوآوری کند.

اگر سازمانی که برای کمک به آن استخدام شده اید فاقد کنجکاوی از سوی مدیریت و کارکنان باشد، ممکن است بتوانید کارکنان را تشویق کنید تا صنعت خود را از نقطه نظر کنجکاوی مورد بررسی قرار دهند و به آنها کمک کنید تا سوالات درستی را از خود و شیوه های رقبا مطرح کنند.

اعتبار

اعتبار شما به عنوان یک مشاور به احتمال زیاد ناشی از تجربه شما در این زمینه و شهرت شما به عنوان فردی است که به روش‌های مشروع و قابل اندازه گیری به شرکتها و افراد کمک کرده است. فراتر از این معیارها، می‌توانید اعتبار خود را با تحصیلات بیشتر، هرگونه گواهینامه موجود، وب سایت شخصی یا نمایه در یک سایت حرفه ای که مهارت ها و تجربه شما را نشان می‌دهد افزایش دهید.

شما می‌توانید پادکست مشاوره خود را شروع کنید یا پیشنهاد کنید که مهمان پادکستی باشید یا مقاله ای یا کتابی بنویسید تا ایده‌ها و فلسفه‌های خود را در مورد تجارت توضیح دهید. پیشنهادات مشتریان راضی نشان می‌دهد که چقدر با افراد واقعی همکاری می‌کنید.

مشاوران کلیدی -003

چگونه مهارت‌های مشاوران کلیدی را افزایش دهیم؟

مشاوره روزانه محل مناسبی برای تمرین مهارت های خود است. اگر به تعاملات روزانه خود انتقادی نگاه کنید‌، می‌توانید مناطقی را که قوی هستید و مناطقی را که می‌توانید از آنها کمک بگیرید، شناسایی کنید. در اینجا چند راه برای تقویت مهارت های خود آورده شده است:

  1. استخدام مشاور

شما به احتمال زیاد با مشاوران بسیاری از صنایع آشنا خواهید شد که برخی از مهارت‌هایی را که برای بهبود آنها تلاش می‌کنید نشان می‌دهند. بیاموزید که چگونه ‌های خود را به دست آورده اند و برنامه آموزشی یا راهنمایی را تنظیم کرده اند که در آن دانش خود را به اشتراک بگذارند.

2. یک دوره مشاوره ای بگذرانید.

بسیاری از سازمان‌های حرفه ای دوره‌های آموزشی ارائه می‌دهند که با گواهینامه به اوج می‌رسد. به دنبال برنامه هایی باشید که مهارت‌های مورد علاقه شما را پوشش می‌دهد. دریابید که آیا تأییدیه ته وسیله سازمان خاصی می‌تواند به شما در یافتن مشتریان یا فرصت‌های جدید کمک کند.

3. قرار گرفتن در معرض خود را افزایش دهید.

شما این فرصت را دارید به جای ماندن در یک نوع مشاوران کلیدی برای هر شغلی، از مشتریان مختلف استفاده کنید. هر تجربه جدید به شما چیزی متفاوت می‌دهد که این امکان را دارد به توسعه پایگاه دانش شما کمک کند. شما می‌توانید حرفه خود را بر اساس شناختن بزرگترین نقاط قوت خود شکل دهید.

4. سخنان متخصصان را مطالعه کنید.

بسیاری از مشاوران کلیدی موفق مقاله های علمی، کتاب‌ها و گفتگوهای ویدئویی می‌نویسند که درمورد چگونگی توسعه مهارت‌های شما صحبت می‌کند. کسانی را پیدا کنید که فلسفه و مهارت آنها با اهداف حرفه ای شما مطابقت داشته باشد و سبک‌ها و پیشنهادات آنها را مطالعه کنید.

مشاوران کلیدی -001

مهارت مشاوران کلیدی در محل کار

همان گونه که به دنبال گسترش مهارت‌های مشاوران کلیدی می‌باشید، قادرهستید با مهارت‌های اساسی همکاری و رهبری که به ایجاد اعتماد و تعامل مثبت با مشتریان کمک می کند، شروع کنید:

  • خلاقانه فکر کنید

نقش شما به عنوان مشاور ممکن است ترکیب ایده ها و تجربیات مختلف کارکنان به شیوه ای جدید برای انجام کسب و کار باشد. مهارت های تفکر خلاق شما ممکن است به دیگران الهام بخشیده تا نظرات خود را به اشتراک بگذارند و مشارکت و ایده های تازه ای را تشویق کند که شرکت می‌تواند پس از اتمام کار خود در آنجا اجرا کند.

  • با همه همکاری کنید

همکاری وقتی خوب مدیریت می شود که توسط یک رهبر قوی اداره شود، که ممکن است برای نقش شما به عنوان مشاور مناسب باشد. یک رهبر خوب بر یک مکالمه تسلط ندارد، اما مشارکت را ترغیب می‌کند در حالی که هنوز بحث را به صورت متمرکز هدایت می‌کند.

  • خود را تأیید کنید

شما به عنوان یک مشاور، غالبا یک متخصص محسوب می‌شوید. با تایید کردن دانش خود و ارائه پیشرفت حرفه ای که کردید، می‌توانید این اطمینان را به اثبات برسانید.

  • قابل اعتماد باشید

فعالیت‌هایی را که می‌گویید انجام می دهید، پیگیر باشید. در صورت پرسش پاسخ دهید و در زمان نیاز در مورد آن تحقیق کنید. فرصت‌های خود را رعایت کنید و سعی کنید مهارت‌های خود را در هر موقعیت منحصر به فرد اجرا نمایید.

مدیریت گروه مشاوره سیدی با کمک جمعی از متخصصین عرصه مدیریت و بازار با تحلیل شرایط روز بازار ایران است. این گروه با همراهی با متولیان اصناف در گرایش‌های مختلف، مفتخر به کسب دستاوردی نو و اثربخش در زمینه‌های مدیریت، برنامه ریزی چرخه فعالیت، تحقیقات بازار و فروش یکپارچه جهت ارتقاء کسب و کار گردیده است.

هدف از خدمات این گروه مشاوره، کمک به چرخه های اقتصاد صنایع کوچک و متوسط میباشد!

گروه مشاوره سیدی سابقه همکاری با واحدهای خدماتی و صنعتی متفاوتی را در رزومه فعالیتی و پژوهشی خود دارد. آنچه در گروه مشاوره سیدی انجام می شود، خلق، پرورش، ظهور، عملیاتی سازی ایده، ایجاد کسب و کار، رشد کسب و کار تا مرحله شکوفایی می‌باشد.

شماره تماس: 09-88288307-021

Comments

Popular posts from this blog

مبانی اصول مدیریت منابع انسانی که هر کسب و کاری باید بداند؟

عملگرایی راه نجات شرکت ها

عوامل موثرتبین سند چشم انداز به لحاظ نظری